Wednesday 12 December 2012

Assalamualiakum semua..
Refleksi minggu ke 12 saya pada minggu ini adalah berkaitan tentang openoffice(IMPRESS).Pasti semua tak tahu apa itu openoffice kan?saya pun tak tahu jugak,tapi selepas diberi penerangan oleh Puan Nor Hafizah dalam kelas.Saya baru faham cara-cara unruk mengaplikasikan openoffice ni.Alhamdulilh saya dapat mendalaminya dengan baik..
   Pada minggu ini juga saya dan rakan-rakan diberi penerangan oleh Dr Siti Fatimah tentang  cara-cara dowmload video dari youtube menggunakan keepvid dan skydrive.Oleh itu bermula lah kefahaman saya tentang video-video dari internet ini.Terima kasih kepada Dr.Siti..
Kini kita kembali kepada Puan Hafizah pula tentang openoffie(IMPRESS)
ApA itu openoffice??



Openoffice ini sama dengan fungsi miscrofoft powerpoint..Tapi bagi saya leih gempak kerana software ini perlu di install dulu sebelum menggunakanya..Gambar ini menunjuikan ciri-ciri dan cara penggunaan slide dalam bentuk powerpoint..

Ini adalah antara cara-cara untuk menggunakan open office dalam pendidikan..






Ini adalah cara-cara bagaimana anda semua mahu mengubah suai agar slide lebih nampak cantik..Fungsi slide openoffice ini agak sama dengan fungsi Miscrosoft Powerpoint yang selalu anda gunakan.Tapi nak mencari kelainan tidak salahkan?



akhirnya slide akan siap seperti yang anda inginkan..Bolehlah anda present dengan sempurna dan yakin kerana slide yang menarik dan bermutu..Jadi gunalah slide openoffice dengan sebaiknya...

selamat mencuba...

ini lah refleksi saya pada minggu ini.Kekurangan itu datangnya dari saya sahaja.Maaf jika tidak sempurna infomarsi yang saya telah buat ini.Maklumlah saya seorang yang buta it..

Saya akhiri dengan sebuah pantun..

pergi pantai bermain layang-layang
jadikan hidup anda berguna dan jangan sampai melayang..hehe

SEKIAN TERIMA KASIH..



No comments:

Post a Comment