Tuesday 25 December 2012




              Akhirnya sudah sampai  kite di penghujung dalam sesi pembelajaran Kelas Komputer Dalam Pendidikan 2012,S1K4..Kenangan bersama-sama dalam minggu-minggu sebelum ini pasti menggamit kenangan.Apapun perjalanan harus diteruskan..Jadi pada minggu ini saya akan membuat refleksi yang terakhir pada minggu ke 14 ini..

             Pada minggu ini saya ditugaskan untuk membuat satu pembentangan slide tentang tajuk sudah diberikan..Sebelum ini saya sudah membuat penbentangan mengenai tajuk web 2.0 dalam pendidikan.Akan tetapi Pensyarah saya mahu kami menbuat slide yang lebih bervariasi ketika penbentangan.Contohnya pengunaan link,animasi,video dan pemutar suara.Melalui variasi yang pelbagai ini.Penbentangan ini akan menjadi lebih menarik dan anda juga akan menjadi yakin untuk menbuat penbentangan..Bagi menbuat slide yang bervariasi anda boleh menggunakan dalam Microsoft Power point,Microsoft Open Office dan sebagainya..Jika dulu saya hanya tahu membuat dalam Microsoft Power point tapi sekarang tidak lagi..

Disini saya tunjukan serba sedikit variasi dalam slide...


  haa..ini adalah untuk membuat slide anda agar lebih bergaya..cantik kan..



Ini pula untuk membuat slide anda lebih cantik dan menarik..Masuk kan lah backgroud yang sesuai dengan tajuk penbentangan anda..



ini adalah cara-cara untuk membuat link ketika menbuat pembentangan..


haaa..Ini pula cara-cara untuk menbuat animasi ketika membuat slide..Anda boleh menbuat pelbagai jenis animasi..Pasti slide anda akan lebih menarik..


Ini sajalah refleksi saya pada minggu yang terakhir..Banyak kekurangan yang saya lakukan harap dimaafkan..Maklum lah saya ni seorang yang buta It..Saya memohon maaf jika ada terkasar kata,tak dengar kata,terkenyik mata,tergelincir kata-kata..Harap semua maafkan saya terutama pensyrah saya yang memberi ilmu yang tidak ternilai kepada saya..

Saya akhiri dengan serangkap pantun:

HUJAN TURUN BADAN PUN BASAH
   BATANG GALAK HARUAN PERAHU
NIAT HATI TAK MAHU BERPISAH
         KEHENDAK ALLAH SIAPA YANG TAHU.


sekian terima kasih.....



No comments:

Post a Comment