Monday 24 December 2012

NAK TACKLE AWEK NAMENYE ZAITUN

         Hai semua,pada minggu ini saya akan membuat refleksi pada minggu yang ke 13..Pada minggu ini saya telah diberi sedikit penerangan oleh Puan Nor Hafizah tentang tugasan yang saya perlu lakukan iaitu tentang Microsoft Office Excel..Sebelum nie saya tidak pernah menggunakan Microsoft Excel kerana tidak tahu apa fungsinya dan cara untuk menggunakanya..

                  Selepas mendengar dan mendapat bimbingan dari Puan Nor Hafizah saya manpu sedikit untuk menggunakanya..Saya juga telah diberi tugasan untuk membuat markah pelajar dan belajawan.Saya mula risau kerana kurang mahir menggunakanya.Tapi dengan sedikit tunjuk ajar daripada rakan-rakan saya sedikit demi sedekit dapat menguasainya..Bagi rakan-rakan yang belum tahu fungsi Microfoft Office Excel ini..Saya akan beri sedikit maklumat yang berkaitan..Biapun ia tidak seberapa tapi mungkin serba sedikit akan memberi maklumat kepada anda semua..

Haa...ini lah cover Miscosoft Office Excel..


Ini adalah pages pertama yang anda akan jumpa bila membuka Microsoft ini..dan buatlah tugasan anda..sebagai contoh untuk membuat markah pelajar dan belajar...



haaa..ini adalah contoh untuk membuat markah pelajar dalam Microsoft Excel...

Anda juga boleh membuat pelbagai carta dalam Microsoft Excel ini...senang kan?



Dalam Microsoft Excel juga anda boleh menggunakan pelbagai warna agar ia nampak lebih menarik..
Akhir sekali,fungsi Microsoft Excel ini menpunyai pelbagai fungsi utuk digunakan..Oleh itu,gunakanlah sebaik mungkin...bye-bye..


Dengarlah kata-kata semangat dari saya..

ILMU DAN KEPANDAIAN ADALAH SAHABAT YANG SETIA
DALAM HIDUP SAMPAI KE PENGHABISAN UMUR:












No comments:

Post a Comment